BEZCHYBNÝ SUBARU LEVORG 1.6 GT-S LINEARTRONIC

 

Když se bavíme o kombi, je zde hned předsudek, že nepůjde o zábavný vůz. Subaru Levorg je však omlazený celou řadou decentních a neotřelých inovací při dosavadní technice. Jak úspěšná byla tato procedura? Název vozu automobilka Subaru odvodila od těchto charakteristik LEgacy, ReVOlution, TouRinG. Vybraná kombinace výše zmíněných slov jasně naznačuje, že nepůjde jen o běžný kombík s velkým zavazadlovým prostorem. Od LEVORGU můžeme čekat mnohem více, což je jasné na první pohled. Paradoxně sama automobilka Subaru nečekala, že LEVORG bude nabízet evropským zákazníkům.

 

OBROVSKÝ ÚSPĚCH NA EVROPSKÉM TRHU

Obrovský zájem evropského kontinentu o tento stylový a zároveň praktický vůz byl tak značný, že se automobilka Subaru rozhodla „nesoukromničit“ pouze pro domácí trh.  LEgacy z něhož je název složený má své opodstatnění. Pokud srovnáme vůz se čtvrtou generací, rozvor Levorgu je o dvacet milimetrů kratší, avšak celková délka o 10 milimetrů delší. Ještě mnohem více padnoucí je srovnání Levordu s WRX STi, se kterým si notují nejen designové prvky přídě vozu, ale hlavně podvozek, který je s WRX totožný.

Pro japonskou automobilku Subaru je typické, že pečuje o své modely značně intenzivněji než její mainstreamová konkurence. Proto s omlazeným Levorgem přijíždí po opravdu krátké době. Nejde v případě tohoto modelu o žádné zásadní změny, což je i dobře a rovněž to prokazuje řada testování. Levorg je kombi nižší střední třídy, kterému zůstal podvozek, který je dosud opěvován. Nový modelový rok přichází s malými, avšak velmi efektivními drobnostmi, které přidávají na bezpečnosti.

 

 

KOMBÍK S GLANCEM WRX

Levorg dostal nálepku WRX v kombíku a ono je to vcelku opodstatnělé. Krom stejné platformy vozu jde i o design přídě. Když se zaměříte na robustní otvor umístěný na kapotě, který zajišťuje přívod vzduchu zjistíte, že nenajdete rozdíl ve srovnání s STi. Levorg mate svým vzhledem, protože z jeho ostrých linií přímo prýští potřeba výkonu. Tu ještě více podtrhuje drsně tvářící se příď vozu, svažující se linie střechy se spoilerem a dvě koncovky výfuku. Co se týče obutí vozu, Subaru se rozhodně nedrží při zemi. Již v základu je vůz obut na sedmnácti palcových kolech. U vyšších výbav Comfort a Sport, který testujeme jsou vyhrazeny osmnácti palcová kola s pneu 225/45.

Subaru Levorg disponuje délkou 4,69 metrů, šířkou 178 centimetrů a výškou 149 centimetrů a zavazadlovým prostorem o objemu 522 litrů. Pokud sklopíte opěradla zadních sedadel v poměru 40/20/40 dosáhnete objemu zavazadelníku až 1446 litrů. Sklopením opěradel dosáhnete téměř dokonale rovné ložné plochy, což při převozu větších věcí zajisté oceníte. Pod podlahou zavazadlového prostoru je ještě další schránka sloužící jako úložný prostor.

 

INTERIÉR VOZU

Interiér je napříč dekórován modrým prošíváním. Pokud se rozhodnete jít do nejvyšší výbavy Sport, pak získáte sedadla potažená kůží. Sedadla pro pasažéry cestující vepředu mají výraznější boční vedení, jsou poměrně tužší a velice pohodlná. Místo řidiče je prostorné a poskytuje dostatečnou rezervu v oblasti kolen a hlavy. Střecha vozu se svažuje a na první pohled z venku zaujme svou elegancí, avšak na komfort uvnitř vozu to nemá žádný vliv. Jediným slabším článkem je relativně skromný nástupní prostor, ale to v porovnání s klady tohoto vozu snadno odpustíte.

Jakmile jsme usedli za volant, byli jsme lehce zaskočeni počtem tlačítek umístěných na volantu, které na první dojem působí lehce chaoticky. Po prvních pár km jsme se s vozem rychle sžili a začali ovládání využívat zcela intuitivně. Na volantu tak můžete krom rádia plně obsluhovat bezdrátově připojený mobilní telefon, tempomat, či volit jízdní režim.

Infotaiment na sedmi palcovém displeji je umístěn na středu palubní desky, který navíc ve výbavě Sport nabízí ještě navigaci. Řidič tak má přímo v zorném poli veškerá důležitá data, které potřebuje. Krom jízdních informací ukazuje displej i teplotu, kterou si může řidič nastavit pomocí ovladačů umístěných přímo pod ním.

 

ALL ARROUND SAFETY

Námi testovaný Subaru Levorg 1.6 GT-S Lineartronic byl polepen nápisy all around safety, a tak nám nezbylo nic jiného, než se přesvědčit nakolik je toto tvrzení pravdivé. Nové omlazené balení Levorgu totiž zahrnuje EyeSight systém 3.0, který má sloužit jako druhé oči řidiče. Funkčnost systému je založena na datech získaných z kamer. Funkci tohoto systému ocení i řidiči, kteří automaticky všechny asistenty po usednutí za volant vypínají.

EyeSight systém má jako bezpečnostní prvek celou řadu funkcí, a jednou z nich je  promítnutí obrazu snímaného ze zadní kamery přímo do vnitřního zpětného zrcátka. Tato funkce slouží pro případ, že zavazadlový prostor využijete až po strop vozu, či povezete na zadních sedadlech urostlé cestující, což znemožní výhled zadním oknem vozu. Promítání se aktivuje tak, že vyklopíte zrcátko, pakliže tuto funkci nepotřebujete, není nic snazšího, zrcátko zaklapnete zpět. Tento detail je velice šikovný ale musíme konstatovat, že výhled z Levorgu je díky širokým sklům skvělý i bez kamerových systémů které sehrávají funkci výborného asistenta.

 

INOVOVANÉ PRVKY BEZPEČNOSTI

Dalším vysoce efektivním nevšedním prvkem bezpečnosti je systém Assist Monitor, který je postaven na diodách červené, žluté a zelené barvy, které tímto řidiče varují před možným hrozícím nebezpečím. Výstraha signalizující červeně přichází, když bezpečnostní systém detekoval blížící se překážku a následnou kolizi, žlutá aktivuje nutný zásah automobilu do řízení řidiče, nebo moment, kdy opouštíte jízdní pruh. Se zelenou signalizací se setkáte při aktivaci adaptivního tempomatu, který detekuje pomaleji pohybující se vozidlo před vámi. Tento bezpečnostní prvek nepůsobí nijak rušivě, naopak je o mnoho decentnějších než v konkurenčních vozech, přesto však dokáže řidiče varovat dostatečně.

EyeSight systém má nesporně mnoho kladů, které bychom mohli vyzdvihovat ještě hodně dlouho, jedinou nevýhodou však je, že při zhoršených podmínkách nemusí všichni asistenti fungovat na 100%, jde přece jen o pomocníka. Problém může způsobit ostrý sluneční svit, silný déšť či mlha. Vozidlo jsme měli k testování po celý týden, a musíme říct, že i přes proměnlivé jízdní podmínky nás vozidlo nikdy nezklamalo a nenastal moment, kdy by vůz, byť jen na moment zaváhal.

 

 

Vyberte si z naší nabídky skladových vozidel subaru. Nabídka platí do vyprodání zásob.

 

 

Poptejte se našeho prodejce nových vozidel na naší nejvýhodnější nezávaznou cenovou nabídku modelu SUBARU LEVORG. Využijte předváděcí jízdy, ať můžete i vy ocenit tyto jedinečné vlastnosti vozu.

 

Kontaktujte našeho prodejce vozů SUBARU

MAREK TOMÁŠ

Prodejce Subaru
Tel: 773 222 278, 558 111 912
E-mail: tomas@autoemistar.cz