TAM KDE KONČÍ ASFALT, ZAČÍNÁ SE SUBARU TA PRAVÁ ZÁBAVA

 

Testování Subaru Outbacku by se dalo shrnout tak, že jde o opravdu hodně bytelný velký kombík, jehož schopnosti v terénu jsou senzační, avšak tak krátké to být nemůže. Máte někdy pocit, že můžete sednout do vozu a jet kamkoliv, kde se vám zachce? Že neexistují žádné limity? Tak takový pocit máme my ze Subaru Outbacku. Jako bonus je vůz tak velký, že můžete naložit své čtyři kamarády a zavazadla minimálně na týden. Není to vozidlo snů?

K Outbacku jsme si na základě našich zkušeností vytvořili velice kladný vztah. Vždy šlo o vozidlo, které si lidé nepořizují, aby se ve společnosti předvedli, ale kvůli jeho hodnotám. Toto testování bude poněkud delší, ne kvůli náklonnosti k němu, ale zejména proto, o jak dobré vozidlo se jedná. Kupříkladu nový systém EyeSight zjednodušeně nelze popsat v jedné větě.

 

MOTORIZACE

Automobilka Subaru se stále drží svých hodnot a nějaké malé motory v její nabídce prostě nenajdete. Stejně je to i v případě testovaného modelu Outbacku, který má ideální kombinaci v podobě 2,5l benzínového boxeru a CVT převodovky Lineartronic. Spolupráce těchto komponentů je dokonalá, jak na vozovce, kdy převodovka Lineartronic drží krásně nízké otáčky, tak v terénu, kde se vozidlo pyšní naprosto plynulou jízdou přes veškeré možné překážky. Krom toho, dokáže využít výkon motoru přesně tak, jak daná situace právě vyžaduje.

Převodovka Lineartronic je důkazem toho, jak automobilka Subaru myslí na své zákazníky. Zákazníci měli problém si zvyknout na chod převodovky, který je jiný než ostatní běžné převodovky. Díky plynulým změnám převodu se při přidání plynu motor prostě vytočí na konstatáčky a vůz zrychlí, jen se mění převod, avšak otáčky se nemění. Pro řadu zákazníku to byl však nezvyk, a tak u Outbacku otáčky skáčou nahoru a zase dolů, jako by převodovka klasicky řadila. Ve skutečnosti je to však jen pouhým divadlem, aby byl zákazník spokojen. Co se týče spotřeby vozu, ta se po dobu testování pohybovala zhruba 10 litrů na 100 km, avšak nám to přišlo zcela optimální, vzhledem k terénu, který jsme projížděli.

 

INTERIÉR

Nová generace Outbacku se chlubí masivními plasty v interiéru, které mají asi centimetrovou tloušťku, navíc k tomu přidává až luxusní interiér a fantastické audio. Reproduktory značky Harman Kardon odvádí skvělou práci, a tak nastává dilema, zda si vybrat výborný zvuk hudby, nebo motoru.

Svezení ve voze je svižné, ač papírové hodnoty udávají něco jiného. V realitě můžete tento vůz držet pod plynem v zatáčkách a budete překvapeni, jak moc, co se týče stability pomáhá plochý, nízko uložený motor Boxer a permanentní pohon 4×4. Kdo zná Subaru nebude překvapen, ale ten, kdo ho však nezná bude bezesporu nadšen z toho, jak může být tak velké auto, tak neuvěřitelně stabilní. Navíc máte možnost zapnutí sportovnějšího módu, který je tou pomyslnou třešničkou na dortu. V průběhu testování jsme ho měli zapnutý po většinu času, a to ne kvůli sportovní jízdě, ale kvůli tomu, že se vůz chová ještě příjemněji.

Prostor uvnitř vozu je naprosto ukázkový, cestování v pěti dospělých není žádný problém a na zavazadla ještě zůstává tolik místa, že na ta v opačném konci zavazadlového prostoru jen stěží dosáhnete. Materiály v interiéru jsou naddimenzovány, přičemž v této generaci vypadají luxusně.

 

JÍZDNÍ VLASTNOSTI SUBARU OUTBACKU

U nové generace Outbacku platí, že pokud se vám zdá, že by tento vůz špatně tlumil nerovnosti terénu, jedete příliš pomalu. Jakmile trochu přidáte plynu, pojedete jako v bavlnce. Současně nebudete mít pocit, že by to vozu jakkoliv vadilo, protože je na takovouto jízdu přímo stavěné. Pokud potřebujete projet skrz značnou kaluž uprostřed dost hlubokého bahna, stačí když zapnete režim X-Mode, který upraví vlastnosti samotného motoru, brzdového systému a pohonu ještě více do terénu. Přidáte plynu a proletíte, jako by tam žádné bahno s louží nebylo. To vše způsobuje naprosto legendární pohon všech kol Symmetrical AWD, bez kterého by nebylo Subaru tím, čím je. S tímto vozem si vždy užijete kopu zábavy.

V případě, že jedete s Outbackem po cestách, které nejsou zpevněné, do značné míry s tím souvisí i vestavěná navigace, která je schopna vyhledat i vlasové cestičky, které se v dané destinaci vyskytují. Lze se spolehnout, že pokud tam nějaká cesta je, Outback ji s přehledem a spolehlivě najde a projede. Oč tenčí cestu se v navigaci jedná, o to větší zábavu si užijete.

Cestování v noci zpříjemňují LED světlomety, které jsou součástí již v základní výbavě. Dálková halogenová světla jsou schopna se zaměřit přesně tam, kde je potřeba. Detail, který nám při testování činil radost byla noční barevnost navigace. Ta se po setmění sepne z černobílé verze, která šetří vaše oči a zejména nepůsobí rušivě.

 

 

SYSTÉM SUBARU EYESIGHT

Kapitolou samotnou o sobě je systém EyeSight, který si nemůžeme vynachválit. Jde snad o nejplynulejší systém, který jsme kdy poznali. EyeSight je systém dvou kamer umístěných přímo za čelním sklem. Není, co se týče designu zcela nejlepší, ale co se týče funkčnosti rozhodně ano. Systém je kombinací adaptivního tempomatu, asistenta pro nouzové brzdění, jízdy v kolonách, detekce jízdních pruhů a doslova blbuvzdorné pomůcky proti nabourání do zdi.

Nejčastěji budete v systému EyeSight využívat adaptivního tempomatu. Ten díky strategicky umístěným kamerám funguje mnohem lépe, než běžný radar. Kamery jsou umístěny vysoko a za sklem, tudíž nehrozí, že by byly čímkoliv zaneseny, jak jsme zvyklí z konkurenčních vozů jako například nečistoty či sníh. Systém EyeSight navíc dokáže identifikovat, o jakou překážku jde a zda je vedle volný prostor. Tady tato vlastnost se hodí zejména proto, že když na dálnici dojedete vozidlo, které jede pomaleji než vy a začnete ho předjíždět, auto zrychlí už při začátku tohoto manévru, protože kamery identifikují, že je předjížděcí pruh volný. Rozpoznání, o jakou překážku jde je praktické proto, že systém tak dokáže přizpůsobit rychlost předmětu pohybujícího se před vámi. Za nákladním vozem nebudete prudce brzdit, protože ani ten nebrzdí prudce. Pokud však dojedete osobní automobil, který se vleče, zabrzdí razantněji.

 

SYSTÉM NOUZOVÉHO BRZDĚNÍ

Nejrazantněji však zabrzdí systém nouzového brzdění, na které je Subaru patřičně pyšné, jelikož dokáže 100 % zastavit vůz do 50 km/h. Subaru za tento sytém nejedno ocenění. V rámci testování jsme toto nezkoušeli, ale věříme tomuto tvrzení, jelikož po celou dobu systém fungoval naprosto bezchybně. Asistent jízdy v pruzích upozorní řidiče pouze na vyjetí, nezasahuje do řízení, je však schopen identifikovat pruh tam, kde téměř není vyznačen.

Systém kamer EyeSight potřebuje pro své fungování vždy vidět dobře ven, a proto má Outback hned tři ostřikovače. Je to současně praktické i pro jízdu v terénu, díky čemuž budete mít vždy skvělý výhled.

Výše zmíněný systém proti nabourání do zdi umožní vidět překážku před vozem a tak, i když zařadíte D a chcete se rozjet, tak vám systém tento manévr sice umožní, avšak velice pomalu a s celou řadou výstrah, aby nedošlo k chybě se špatným zařazením a následným nabouráním. Od doby, kdy Subaru vsadilo na systém EyeSigt značně poklesl prodej předních nárazníků, což po otestování chápeme.

Testování Outbacku bylo zdlouhavé, avšak tento vůz si ho skutečně zaslouží. Nejde o vůz, který by byl nejlevnější, ale nabízí něco, co konkurence ne. Výsadou vozu je velikost, masivnost, originalita, jízdní vlastnosti v terénu, zvuk motoru, skvělý audiosystém. Pokud si potrpíte na kvalitní ozvučení, doporučujeme výbavu Sport. Ve výbavách není až tak výrazný cenový rozdíl, ale v audiu to poznat jde. V tomto voze máte vše, co jen můžete potřebovat a rozhodně vás nezklame.

 

Vyberte si z naší nabídky skladových vozidel subaru. Nabídka platí do vyprodání zásob.

Poptejte se našeho prodejce nových vozidel na naší nejvýhodnější nezávaznou cenovou nabídku modelu SUBARU OUTBACK. Využijte předváděcí jízdy, ať můžete i vy ocenit tyto jedinečné vlastnosti vozu.

 

 

Kontaktujte našeho prodejce vozů SUBARU

MAREK TOMÁŠ

Prodejce Subaru
Tel: 773 222 278, 558 111 912
E-mail: tomas@autoemistar.cz