TESTOVÁNÍ SUBARU IMPREZA 2.0i-S

V podmínkách českých silnic jsme se rozhodli prověřit kvality senzačně fungujícího podvozku hatchbacku Imprezy od Subaru. Zjistili jsme, že převodovka Lineartronic relativně snadno uspokojí i náročnější uživatele. Subaru se ve svém portfoliu chlubí i jinými v současné době oblíbenými a uznávanými modely jako je Outback či Forester, i přes to všechno je Impreza nejznámější a každý si ji ihned spojí se značkou Subaru. I samotná automobilka Subaru přiznává, že toto platí po celé Evropě. V ČR však Impreza neměla zastoupení po dobu několika let.

PŘEDSTAVENÍ SUBARU IMPREZY

V současnosti se však tato situace mění s příchodem nové generace tohoto modelu. Na český trh aktuálně vstupuje Impreza, v době, kdy model oslavuje 25 let své existence vůbec. Subaru se v Evropě od svých konkurentů odlišuje tím, že svým zákazníkům a věrným stoupencům nedává příliš na výběr v tom, jaký motor by si přáli mít pod kapotou, jednoduše vsází na kvalitu, nikoliv kvantitu. Co se týče převodovky, platí to rovněž tak. Subaru Impreza je k mání se čtyřválcovou zážehovou šestnáctistovkou, nebo pak s dvoulitrem využívajícím totožné palivo. Testována byla silnější z výše uvedených verzí s výbavou Executive.

 

EXTERIÉR IMPREZY

Vozy Subaru si svou pověst získaly zejména pro svou koncepci pohonu, důraz, který je kladen na bezpečnost a snadné předvídání chování vozu v průběhu jízdy. Dříve prodávané vozy se netěšily zrovna pozitivním ohlasům, co se designu týče. Vedoucí pracovníci této automobilky si však tento fakt uvědomili, a tak nová generace Subaru Imprezy dostala zcela nový kabátek, který vás nenechá chladnýmI.

Impreza má jednoznačně svůj styl, který podtrhuje sportovnost vozu bez zbytečných příkras. Nám se tento čistý styl zcela zamlouvá, konkrétně maska chladiče, která zůstala v běžných mezích. Pro upřesnění, na dnešní módní vlnu je poměrně malá, světelný podpis prostřednictvím denního svícení přímo navazuje na „hokejku“ nad mlhovými světly. Boky karoserie Imprezy nezdobí žádné zbytečné zvlněné prolisy, linie bočních oken je krásně plynulá.

 

INTERIÉR IMPREZY

Co se týče interiéru tohoto vozu, znalci minulých Subaru budou v šoku. Doby lacině vyhlížejících stříbrných plastů jsou nenávratně pryč, knoflíky jak z rádií za dob hluboké totality rovněž tak, včetně neuspořádaného dojmu. Nová generace Imprezy v případě testované vyšperkované verze Executive vypadá uvnitř fakt senzačně. Když hodnotíme detaily, málokterý konkurent se pyšní kovovými lištičkami na hranách tlačítek pro ovládání skel bočních okének, stejně tak kovovým povrchem přepínače pro ovládání vnějších zpětných zrcátek. Dále se nám zamlouvá i zlom na palubní desce vozu na straně spolujezdce a rádoby dekory z karbonu umístěných na panelech dveří. Na předních dveřích je tento prvek leštěný, na zadních dveřích je v matu a ten vypadá opravdu skvěle.

Ergonomie ve voze je zcela v pořádku. Tlačítko ke startu je umístěno u volantu, kde je na něj dobře vidět. Odkládací prostor je stejný, jako v případě nejlepší světové konkurence a je i velice dobře prakticky využitelný, ukládací prostor pod loketní opěrkou se dá skutečně využít k uložení věcí, nemá pouze symbolický charakter.

 

HODNOCENÍ VOZU SUBARU IMPREZA

Nebyl žádný problém nalézt ideální pozici za volantem. Sedadla se nastavují ručně stejně jako volant ve vozidle, k dispozici je však znatelný rozsah, a to jak pro podélní, tak výškové nastavení výše zmíněných prvků. Sedadla vozu jsou posazena nízko, přední hrana řidičova sedadla je v úrovni cca 50ti centimetrů, kyčle se tak logicky nacházejí ještě o něco níže, což zajišťuje komfort při řízení vozu. U vozidel značky Subaru je zvykem, že displeje jsou situovány na středu palubní desky, a to hned dva. Funkcí prvního z nich je například vyobrazení navigační mapy, popřípadě obrazu přenášeného se zadní kamery vozidla, k ovládání rádia a obdobně. Druhý displej pak v sedmi odlišných režimech zachycuje údaje palubního počítače, primární navigační pokyny, hodiny, teploměr vody a oleje vozu, kompas a náklonoměr. Displeje jsou dobře přehledné i za přímého slunečního svitu.

Zadní sedadla jsou pohodlná a je v zadním prostoru vozu až překvapivě mnoho místa. Uživatele potěší i velký úhel otevírání zadních dveří, což umožňuje snadné nastupování do vozidla. Co se týče zavazadlového prostoru, vozy Subaru nejsou kufrovými rekordmany. Je to jednoduše daň za přítomnost skvělé čtyřkolky neboli zadního diferenciálu, který je umístěn pod podlahou. Objem zavazadlového prostoru se oproti předchozí generaci zvětšil o 5 litrů na základních 385 litrů, což ani tak není zrovna zanedbatelné. Celkově hodnotíme tento vůz velice pozitivně, zejména za jeho dokonalé jízdní vlastnosti na vozovce.

 

          KLADY                                                                                           ZÁPORY

  • bezpečnost                                                                                    mírná hlučnost od podvozku
  • kvalita interiéru                                                                             lehce vyšší spotřeba paliva
  • bezvadné jízdní vlastnosti
  • prostor v zadní části vozu

 

Vyberte si z naší nabídky skladových vozidel subaru. Nabídka platí do vyprodání zásob.

Poptejte se našeho prodejce nových vozidel na naší nejvýhodnější nezávaznou cenovou nabídku modelu SUBARU IMPREZA. Využijte předváděcí jízdy ať můžete i vy ocenit tyto jedinečné vlastnosti vozu.

Kontaktujte našeho prodejce vozů SUBARU

 

MAREK TOMÁŠ

Prodejce Subaru
Tel: 773 222 278, 558 111 912
E-mail: tomas@autoemistar.cz