Astra vítězí nad silnou konkurencí
Astra vítězí nad silnou konkurencí

Astra vstoupila do druhého poločasu posílená svým nedávným faceliftem, který krom nových motorů přichází i s elegantním provedením Infotainmentu. Opel Astra se ve srovnávacím testu utkala s vozy Ford Focus Active a Hyundai i30. Test byl zaměřen na zážehové kompakty s rozmezím výkonu 92 až 103 kW, tj. 125 až 140 koňských sil. Astra vítězí nad silnou konkurencí s lehkostí sobě samou.

nezávislé hodnocení vozu Opel Astra

Pohonná jednotka

Z Astry vyzařuje klid, díky její jejímu novému pohonu. Pohonná jednotka vyniká vytříbenými způsoby a současně hospodárným provozem 6,6 l/100km. Výkon, vrtání, zdvih a střední tlak a celkově celou architekturou připomíná tříválec Peugeot/ Citroen. Avšak, jak automobilka Opel hlásá je do posledního šroubku vůz jeho vlastním vývojem. Nejde tedy o žádnou převzatou technologii od PSA. Agregát 1,2l  navozuje harmonický dojem a napříč dlouhému koncovému převodu se astra pyšní slušným zátahem a jde živě za plynem. Krom toho vůz splňuje požadavky normy Euro 6d.

Astra vítězí nad silnou konkurencí

Změny nové generace

V porovnání s minulostí v Astře zaznamenáváme nejen plno velkých změn, ale také mnoho drobných novinek. Aerodynamika vozu je optimalizovaná do posledního detailu, díky čemuž bylo dosaženo snížení koeficientu odporu vzduchu na 0,26. Pokud jste fanouškem automobilky Opel, jde o rekord. Astra v roce 2015 nabídla neskutečně mnoho, příkladem byly LED-matrixové světlomety poprvé v kompaktní třídě vozidel. Aktuální provedení získalo moderní infotainment a širokou asistenční výbavu, jejíž součástí je mimo jiné i systém rozpoznávající dopravní značky.

Opel Astra konkurence

Jízda v terénu

Poslední generace Astry nabízí svým uživatelům za příplatek příčnou stabilitu, tj. společně s optimalizovaným řízením a podvozku, který je laděný na sportovní jízdu. Veškerý oblý terén se zákrutami Astra překonává zcela suverénně a s přehledem, aniž by došlo ke změně těžiště vozu, náklon je zcela minimální. Do stavu nedotáčivosti se dostane znatelně později, než její konkurenti. I její řízení je přesnější a citlivější než v minulosti. Vůz v pohybu působí uhlazeným a komfortním dojmem.

Komfort uvnitř vozu

Komfortu uvnitř vozu výrazně přispívají vynikající ergonomická sedadla AGR. Spolupasažéři jedoucí na zadních sedadlech se mohou těšit z dostatečného místa pro nohy a zvětšeného prostoru než u zbývajících konkurentů. Drobnou pihou na kráse je vyšší hrana zavazadelníku, která je určena pro náklad. Tuto drobnost však lehce vykompenzují silné brzdy či nízké náklady na provoz vozu. Opel Astra má tužší nastavení podvozku a i přesto lehce překonává delší nerovnosti a rozhodně na povrchu neposkakuje, jak tomu bylo u modelu i30.

Výsledek testu

Opel Astra je králem kompaktních vozidel, a to s přehledem, jelikož „nemožného“ jsme našli jen málo. Králem kompaktů je díky příkladnému komfortu, temperamentnímu, leč hospodárnému motoru a podvozku, který je předurčením pro sametovou jízdu.

Ford Focus Activ získal druhé umístění, jelikož oproti svým konkurentům neposkytuje tak dobré vlastnosti a ani komfort. Stříbrný post získává díky své rozsáhlé asistenční výbavě a udatnému motoru.

Hyundai i30 obsazuje třetí příčku, nabídka asistentů je oproti svým konkurentům skoupá a je ze všech tří testovaných vozů nejdražší na provoz.

souboj mezi konkurencí

Kontakt na prodejce vozů Opel

ERIK DZURJA

Prodejce vozů Opel
Tel: +420 724 340 994

E-mail: dzurja@autoemistar.cz

Nabídka vozů Opel